Întrebări şi răspunsuri dreptul muncii (II)
01. Pot fi oare incompatibilităţile considerate măsuri discriminatorii?
Răspuns: Fireşte, incompatibilităţile sunt chiar nişte măsuri discriminatorii. Însă discriminarea în sine este inevitabilă în social, şi începe cu bulina roşie de la grădiniţă, prima formă de meritocraţie. Discriminare există şi în instanţă, când una dintre părţi câştigă, iar cealaltă pierde procesul. Discriminare există şi în învăţământ, unde notele se dau de la 1 la 10, şi nu doar 10. Deci problema discriminării nu se pune per se, ci în raport cu nişte scopuri. Dacă discriminarea ţine de identitatea individului (religioasă, sexuală, politică etc.), atunci este inutilă şi chiar dăunătoare, trebuind combătută. Însă dacă discriminarea vizează apărarea persoanei şi interesele generale ale societăţii, îşi are rostul ei şi trebuie păstrată.
02. Ce modalităţi de verificare a aptitudinilor şi cunoştinţelor profesionale cunoaşteţi?
Răspuns:
a) concursul sau examenul (dacă pentru un post vacant candidează un singur solicitant, vorbim de examen, iar dacă sunt mai mulţi înscrişi pentru acelaşi post, vorbim de concurs);
b) interviul este o modalitate frecvent utilizată de verificare a candidaţilor la un post vacant.
03. În ce constă diferenţa între perioada de stagiu şi perioada de probă?
Răspuns: Perioada de probă este considerată a fi cea mai utilă şi eficientă modalitate de verificare a aptitudinilor profesionale deoarece angajatorul are posibilitatea concretă de a vedea felul în care candidatul îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale.
Perioada de stagiu este o perioadă în care cunoştinţele dobândite în şcoală/universitate sunt puse în practică, în vederea dobândirii primelor rudimente de experienţă în muncă.
Răspuns: Fireşte, incompatibilităţile sunt chiar nişte măsuri discriminatorii. Însă discriminarea în sine este inevitabilă în social, şi începe cu bulina roşie de la grădiniţă, prima formă de meritocraţie. Discriminare există şi în instanţă, când una dintre părţi câştigă, iar cealaltă pierde procesul. Discriminare există şi în învăţământ, unde notele se dau de la 1 la 10, şi nu doar 10. Deci problema discriminării nu se pune per se, ci în raport cu nişte scopuri. Dacă discriminarea ţine de identitatea individului (religioasă, sexuală, politică etc.), atunci este inutilă şi chiar dăunătoare, trebuind combătută. Însă dacă discriminarea vizează apărarea persoanei şi interesele generale ale societăţii, îşi are rostul ei şi trebuie păstrată.
02. Ce modalităţi de verificare a aptitudinilor şi cunoştinţelor profesionale cunoaşteţi?
Răspuns:
a) concursul sau examenul (dacă pentru un post vacant candidează un singur solicitant, vorbim de examen, iar dacă sunt mai mulţi înscrişi pentru acelaşi post, vorbim de concurs);
b) interviul este o modalitate frecvent utilizată de verificare a candidaţilor la un post vacant.
03. În ce constă diferenţa între perioada de stagiu şi perioada de probă?
Răspuns: Perioada de probă este considerată a fi cea mai utilă şi eficientă modalitate de verificare a aptitudinilor profesionale deoarece angajatorul are posibilitatea concretă de a vedea felul în care candidatul îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale.
Perioada de stagiu este o perioadă în care cunoştinţele dobândite în şcoală/universitate sunt puse în practică, în vederea dobândirii primelor rudimente de experienţă în muncă.
Seja o primeiro a comentar
Trimiteți un comentariu