Drept administrativ, speţa 2
Prin Dispoziţia nr. 123/2004 a primului-ministru, Prefectul Judeţului Cluj a fost demis din funcţie pe considerentul că a lipsit, într-una din zile, de la sediul prefecturii, nemotivat. Cum, în acea zi, prefectul a suferit un atac de panică, fiind spitalizat 24 de ore, el doreşte să introducă o acţiune în contencios administrativ împotriva dispoziţiei de emitere, angajându-vă ca avocat.
Comentaţi speţa.
Soluţie propusă:
În conformitate cu art. 8, alin (2) din Legea nr. 188/1999, privind Statutul funcţionarilor publici, funcţia prefectului este funcţie publică teritorială. Prefectul este înalt funcţionar public (art. 12, lit. c) din Legea nr. 188/1999). Demiterea sa trebuie să respecte prevederile Statutului funcţionarilor publici.
Or, primul-ministru nu poate opera o astfel de acţiune, pentru că art. 19, alin. (1) lit. c) stabileşte că, în cazul prefecţilor, “numirea, modificarea, suspendarea, încetarea raporturilor de serviciu precum şi sancţionarea disciplinară” se face de către Guvern. În această situaţie, dispoziţia primului-ministru nu poate fi decât ilegală, şi anulabilă pe cale de consecinţă într-o acţiune în contencios administrativ.
Comentaţi speţa.
Soluţie propusă:
În conformitate cu art. 8, alin (2) din Legea nr. 188/1999, privind Statutul funcţionarilor publici, funcţia prefectului este funcţie publică teritorială. Prefectul este înalt funcţionar public (art. 12, lit. c) din Legea nr. 188/1999). Demiterea sa trebuie să respecte prevederile Statutului funcţionarilor publici.
Or, primul-ministru nu poate opera o astfel de acţiune, pentru că art. 19, alin. (1) lit. c) stabileşte că, în cazul prefecţilor, “numirea, modificarea, suspendarea, încetarea raporturilor de serviciu precum şi sancţionarea disciplinară” se face de către Guvern. În această situaţie, dispoziţia primului-ministru nu poate fi decât ilegală, şi anulabilă pe cale de consecinţă într-o acţiune în contencios administrativ.
Seja o primeiro a comentar
Trimiteți un comentariu